
Metodologia
Agafarem un hula-hoop o cadira d’oficina amb rodes amb la finalitat de simular l’espai que ocupa una cadira de rodes.
Farem un recorregut per l’espai prestant especial atenció en les dificultats que trobem.
Els infants han de posar-se el hula hoop a l’altura de les cames i fer el recorregut proposat pels educadors i educadores obrint les cames perquè no caigui.
Usarem les preguntes de reflexió per a incidir en aquelles limitacions que pot trobar una persona amb discapacitat en trobar amb un entorn que no és accessible per a persones usuàries de cadires de rodes.
Objectius
- Visibilitzar els problemes derivats de les barreres arquitectòniques.
- Promoure l’empatia cap a una persona que fa servir una cadira de rodes.
- Reforçar la idea que construir entorns universals fa que les persones amb discapacitat no tinguin limitacions.
Preguntes de reflexió i observacions
- Quines coses es podrien millorar?
- Podem moure algun objecte que faciliti la mobilitat?
- Has hagut de canviar la ruta que fas normalment?
- Per arribar a les sales hi ha graons o mobles que dificulten el pas?
- Els lavabos es troben adaptats?
- Com creieu que es pot sentir una persona amb aquestes dificultats? Tristos, contents, enfadats…?
També a casa …
Proposem seure en una cadira amb rodes com les d’oficina i intentar dur a terme aquestes activitats:
- Intenta accedir a tots els calaixos de la nevera
- Prepara la roba que et posaràs demà
- Entrar a una habitació tancada: És fàcil obrir una porta amb la cadira?
- Recull i guarda les joguines
- Fes una tasca domèstica: parar taula, escombrar…
- Els Interruptors, endolls o polsadors estan situats en una altura correcta?
- Pots realitzar girs amb la cadira de rodes?
- Has trobat obstacles (ex. mobles) que et dificultaven el desplaçament?
- L’amplada de les portes és correcta?