Mira com pinto
De quantes formes diferents ets capaç de dibuixar i pintar? Descobreix experimentant a través de l’activitat “Mira com pinto!”

Metodologia
A través d’una fitxa, se suggereix que les persones dibuixin d’una manera diferent de la que estan acostumades. En la meitat esquerra hauran de fer servir la mà dominant i a la dreta podran experimentar amb algunes de les següents opcions:
- La mà que no fan servir normalment
- El peu
- La boca
Aprofitarem les preguntes de reflexió per explicar que hi ha persones que normalment fan servir altres parts del cos.
Objectius
- Promoure la reflexió en vers les capacitats individuals i del grup.
- Evidenciar el concepte de diversitat i diferència
- Fomentar la flexibilitat cognitiva i el pensament divergent a través del coneixement de les diverses maneres de realitzar una mateixa acció.
Observacions i Preguntes de reflexió
- Hi ha alguna diferència entre un dibuix i un altre?
- Què us ha semblat més difícil de fer?
- Creieu que amb la pràctica podríeu fer servir una altra part del cos per pintar i dibuixar?
- Coneixeu algú que faci alguna cosa de manera diferent (alguna persona esquerrana per exemple)
- Creus que hi hauria altra manera de fer a part de les proposades? Quina?
- Podem donar a conèixer el “licorni” una eina que fan servir persones amb mobilitat reduïda. És un casc que es col·loca al cap amb una vareta al final on es col·loca diferents accessoris (ex, un subjectador de llapis, un punter per prémer tecles, etc.)
Cal entendre la discapacitat com a un component inherent a la societat i a la diversitat humana i, per tant, com a quelcom enriquidor i positiu.
Però sobretot, la discapacitat és una característica de la persona, no pas l’únic tret que la defineix.